17-04-2011

Atmosphere - The Family Sign


"As far back as he cares to remember,
he used to see his old man lose the temper
"

In een genre waarin verstikkend egocentrisme ('ik ik ik' x10000) toch vaak centraal staat, is Atmosphere een vreemde eend in de bijt. Slug - de sympathieke MC - rapt namelijk niet over de stereotype onderwerpen, maar is meer een verhalen verteller. Op dit nieuwe album zijn veel van zijn lyrics doordrenkt met de nodige tragiek. Als een soort Springsteen van de hiphop bezingt hij de minder mooie kanten van de samenleving. Luister maar eens naar The Last to Say hieronder.

De vorige plaat van dit groepje (met de geniale titel When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold) reken ik tot de beste hiphop albums die ik ken, dus de verwachtingen waren hoog. En... ze worden volledig waargemaakt! Wederom een prachtig album van Atmosphere. Slugs stem is gewoon erg prettig om naar te luisteren, de lyrics zijn als vanouds, en de producties van Ant zijn zoals ik ze graag hoor. Sfeervol, ontspannen, en heerlijk divers doordat het meerendeel wordt opgenomen met echte instrumenten. Voor de rest sowieso een divers album, dus als het onderstaande nummer wat depri is naar je smaak geen zorgen. Catchy nummers genoeg, zoals bijvoorbeeld de single She's Enough, inclusief grappige clip ('hahaha you got kissed!').

Rating: 4/5

Atmosphere - The Last to Say

Geen opmerkingen:

Een reactie posten