09-06-2011

Spotify Verovert Amerikaanse Markt

Zit je ook wel eens verlegen om frisse, nieuwe muziek, maar ben je te lui om (1) die ene onvindbare plaat op te speuren op het net en (2) te wachten op een trage download? Dan is Spotify de oplossing voor jou. Het is zoveel gemakkelijker dan piraterij. Sinds ik het programma een paar maanden geleden (gratis) heb gedownload, gebruik ik het echt veelvuldig om nieuwe dingen te ontdekken. Het is eigenlijk een soort Grooveshark, maar dan legaal, met een betere interface en geen incomplete zooi in de database. Plus de geluidskwaliteit is dik in orde. Bij de gratis versie heb je wel om de 5-6 nummers wat reclame tussendoor, maar dan neem ik voorlopig voor lief. Je kunt het programma bij wijze van spreke gebruiken als een soort Youtube voor muziek. Gauw even checken wat je ervan vindt, en dan de rest op de ouderwetse manier downloaden. Tenminste zo pak ik het nu aan.

Of misschien toch maar alvast een premium account aanschaffen? Vandaag is namelijk bekend geworden dat Spotify (met behulp van Facebook) zoals het er nu naar uitziet op korte termijn de Amerikaanse markt gaat veroveren. Vijf euro per maand voor onbeperkt gratis muziek is al niet veel, maar door die aanstaande introductie in de VS kan ik er de komende zomer meteen van genieten.

Benieuwd naar het meer technische verhaal achter Spotify? Check de powerpoint hieronder.

kreitz-spotify_kth11

3 opmerkingen:

  1. Op zich is Spotify wel vet, maar Grooveshark heeft een paar voordelen. Ik kan er bijvoorbeeld meer op vinden en het is €3 per maand (€30 per jaar) voor de versie met de mobiele app, terwijl Spotify €10 kost. Dus voor mij is de vraag: is Spotify 3,33 keer zo goed als Grooveshark? Ik ben nog niet overtuigd.

    Ze zeggen trouwens al jaren dat ze binnenkort naar de VS komen. Gaat het nu echt gebeuren?

    Wel interessante powerpoint. Grappig dat 50% van de data van de cache komt en maar 8,8% van de server, had ik niet verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een briljant programma tot nu toe. Zoals ik zei stoort de onoverzichtelijkheid en de kwaliteit van de muziek me bij Grooveshark. Moet wel zeggen dat het al dik een jaar geleden is dat ik het heb gebruikt.

    De lancering in de VS zit er nu echt aan te komen als ik het artikel mag geloven. En over de cache: precies de reden waarom het zo snel is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Have you tried this new app Blade II Mod Apk : this is really great.

    BeantwoordenVerwijderen