14-05-2011

Elmatic

Vroeger, heel vroeger, toen ik nog een klein gangstertje uit L-Hill was (jeweet toch), luisterde ik veel naar hiphop. Dan heb ik het over dik tien jaar geleden. In de jaren daarna heb ik weinig hiphop meer geluisterd, omdat ik van mening was dat er nog maar weinig boeiends in dat genre gaande was. Zoals wel vaker leidt een gebrek aan kennis tot foute oordelen. Tegenwoordig, sinds een jaar of 2-3, heb ik het genre weer in mijn armen gesloten en luister ik weer volop naar plaatjes vol met chille beats en fijne mc's.

Vroeger, heel vroeger, was Illmatic van Nas één van m'n favoriete albums. Vandaag kwam ik erachter dat ene eLZhi als ode een cover album heeft uitgebracht: Elmatic. En dat album klinkt goed! Het modernere jasje past de nummers heel goed, en de teksten en tracktitles zijn hier en daar ook veranderd. Al met al een mooi eerbetoon en voor mij een mooie trip down Memory Lane.

Het hele album is hierzooo gratis te downloaden.

Hieronder alvast de tracklist en de clip van Halftime.

Tracklist:
The Genesis (2:36)
Detroit State of Mind / Houseshoes Shout (4:45)
Halftime (2:12)
Memory Lane (3:48)
The World Is Yours (6:17)
Represent (3:10)
Life’s a Bitch (5:54)
One Love (7:22)
It Ain't Hard to Tell (3:49)
Pete Rock Shout (6:51)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten